Η ώρα των φορολογικών δηλώσεων: Τι αλλάζει.

Στα τέλη Μαρτίου αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πύλη για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2019, ενώ η προθεσμία που θα δοθεί -πλην των πιθανών παρατάσεων- για την υποβολή τους θα είναι τα τέλη Ιουνίου. Από φέτος η ΑΑΔΕ βάζει τέλος στην υποχρέωση αποστολής βεβαιώσεων αποδοχών από τους εργαζόμενους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Σε κάθε περίπτωση, στις φετινές φορολογικές δηλώσεις -που αφορούν τα εισοδήματα του 2019- δεν θα υπάρξουν σημαντικές διαφορές από την περυσινή χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι ο φόρος που θα αναλογεί θα κυμανθεί στα επίπεδα του 2019.

Ωστόσο, προσοχή χρειάζεται στις ξεχωριστές φορολογικές δηλώσεις για τους συζύγους, ένα μέτρο που ίσχυσε για πρώτη φορά το 2019. Τα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση έχουν περιθώριο να υποβάλουν τη σχετική αίτηση στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ έως τις 28 Φεβρουαρίου. Θα πρέπει πάντως να ξέρουν ότι, ανεξάρτητα από το εάν έχει υποβληθεί η σχετική αίτηση για χωριστή δήλωση, και τα φετινά εκκαθαριστικά θα εκδοθούν ξεχωριστά στο όνομα του κάθε συζύγου.

Πώς θα φορολογηθούν τα εισοδήματα του 2019

Με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, τα εισοδήματα του 2019 θα φορολογηθούν ως εξής:

-Με φορολογικούς συντελεστές από 22% έως 45% για μισθωτούς, συνταξιούχους, ατομικές επιχειρήσεις και αγροτικές δραστηριότητες

Έκπτωση φόρου έως 1.900 με 2.100 ευρώ θα δοθεί σε όσους έχουν εισοδήματα έως 20.000 ευρώ από μισθούς, συντάξεις και αγροτικές δραστηριότητες. Για να δικαιούνται έκπτωση φόρου, οι φορολογούμενοι θα πρέπει κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, να έχουν δαπάνες με πλαστικό χρήμα για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών.

newmoney.gr