Υποχρέωση αποστολής δεδομένων στην Εφορία. Επιχειρήσεις και εφορία σε… ζωντανή σύνδεση

Την υποχρέωση να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων τα δεδομένα όλων των τιμολογίων, των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών και των λοιπών φορολογικών στοιχείων που εκδίδουν έχουν από το επόμενο έτος πάνω από 1.000.000 επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες της χώρας.

Η αποστολή των δεδομένων των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων στη ΓΓΔΕ είναι υποχρέωση καθολική, δηλαδή ισχύει για όλα τα τιμολόγια, τις αποδείξεις και τα λοιπά φορολογικά στοιχεία, ανεξαρτήτως εάν εκδίδονται χειρόγραφα, μηχανογραφικά ή μέσω φορολογικών ταμειακών μηχανών ή άλλων ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 69 του νέου πολυνομοσχεδίου των υπ. Οικονομικών και Δικαιοσύνης που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας στη Βουλή, από την 1η-1-2017 τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες θα έχουν την υποχρέωση διαβίβασης στη ΓΓΔΕ όλων των δεδομένων των εκδιδόμενων λογιστικών αρχείων-στοιχείων, ανεξαρτήτως της μεθόδου έκδοσης αυτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διάταξη αυτή συνεπάγεται και την on line διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών με τις πληροφοριακές υποδομές της ΓΓΔΕ, ώστε η διαβίβαση των δεδομένων των εκδιδόμενων αποδείξεων λιανικών συναλλαγών να πραγματοποιείται αυτόματα κατά την έκδοση των συγκεκριμένων φορολογικών στοιχείων. Με τον τρόπο αυτό θα καταγράφονται και θα αποστέλλονται στη ΓΓΔΕ, σε πραγματικό χρόνο, όλα τα δεδομένα των λιανικών πωλήσεων και των λιανικών συναλλαγών παροχής υπηρεσιών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών. Έτσι, η φορολογική αρχή θα αποκτήσει τη δυνατότητα διαρκούς παρακολούθησης του τζίρου των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών σε… ζωντανή σύνδεση με τα ταμεία τους!

Οι λεπτομέρειες και η έκταση εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου, οι ειδικότερες υποχρεώσεις των φορολογουμένων, η διαδικασία και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη διαβίβαση, την ασφάλεια και την επεξεργασία των δεδομένων θα καθοριστούν με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.

forologikanea.gr