Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας
Παράταση και μεγάλες ανατροπές στο μέτρο της απόσυρσης αλλά και στο σύστημα πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα σχεδιάζει η κυβέρνηση. Στα ασφυκτικά περιθώρια που απομένουν μέχρι να κλείσει η Βουλή και παρά την πίεση της τρόικας, το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να δώσει ανάσες στην αγορά αυτοκινήτου αλλά και στους ιδιοκτήτες οχημάτων που, λόγω κρίσης, κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τα προβλεπόμενα τέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει ετοιμάσει διάταξη που προβλέπει ότι παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο το κίνητρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων, το οποίο αλλιώς θα εκπνεύσει στα τέλη Δεκεμβρίου.
Επιπλέον όμως, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει να επεκτείνει το δικαίωμα απόσυρσης και για όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά το 2001 και το 2002!
Από το 2009 και μετά επιτρεπόταν η απόσυρση αυτοκινήτων παλαιότητας μόνο έως και το 2000.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εκλείψουν τα σαραβαλάκια και να εξαντληθούν οι βεβαιώσεις απόσυρσης, αφού μόνο μέσα στα τελευταία τρία χρόνια αγοράστηκαν 120.000 οχήματα κάνοντας χρήση του δικαιώματος έκπτωσης με απόσυρση παλαιού οχήματος. Με τα δεδομένα αυτά, το κόστος αγοράς δικαιώματος απόσυρσης έχει φτάσει πάνω από 400 ευρώ αντί 200-300 τα προηγούμενα χρόνια.
Το οικονομικό επιτελείο φαίνεται ότι έχει πειστεί πλέον ότι το μέτρο της απόσυρσης αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο πολύ περισσότερα φορολογικά έσοδα από όσα θα έμπαιναν στα ταμεία χωρίς αυτό.
Τα έσοδα, μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, υπερβαίνουν τις απώλειες από τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης που πληρώνουν όσοι αγοράζουν νέο αυτοκίνητο αποσύροντας το παλαιότερο, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ζωντανός ο κλάδος της αγοράς αυτοκινήτου.
Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι οκτώ στις δέκα πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που έχουν γίνει από τις αρχές του έτους έως σήμερα πραγματοποιήθηκαν ύστερα από απόσυρση παλαιού οχήματος.
Αν και η επέκταση του δικαιώματος απόσυρσης σε ιδιοκτήτες Ι.Χ. ετών 2001 και 2002 τελεί υπό την έγκριση της τρόικας, το όφελος γι’ αυτούς τους αγοραστές μπορεί να είναι από πλήρης απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης (για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού έως 900 κ.ε.) έως και έκπτωση 50% (για αυτοκίνητα 1.801-2.000 κ.ε.)
Τέλη με τον μήνα
Πιο μεγάλες ανατροπές θα σημειωθούν, πάντως, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην αλλαγή του συστήματος πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα. Η εμπειρία από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου ήταν θετική, καθώς τον περασμένο Ιούνιο χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν καταθέσει πινακίδες ζήτησαν άρση ακινησίας του οχήματος και πλήρωσαν μισά τέλη κυκλοφορίας (που αλλιώς δεν θα τα εισέπραττε ποτέ το Δημόσιο) για να κινήσουν το αυτοκίνητό τους από τις διακοπές τους το καλοκαίρι μέχρι και τέλος της χρονιάς.
Για το 2015, πάντως, εξετάζεται να μην απαιτείται να πληρώνει ο ιδιοκτήτης όλο το ποσό για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος της χρονιάς, αλλά μόνο γι’ αυτούς που το κινεί! Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα μπορούσε να εισπράττει αυξημένα έσοδα και στο α’ εξάμηνο από άρσεις ακινησίας, ενώ θα ανταποκρίνονταν περισσότεροι ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται να πληρώσουν τα ετήσια τέλη. Ωστόσο μια τέτοια εισήγηση δεν έχει ακόμα εξεταστεί από την τρόικα, ενώ εκφράζονται φόβοι και για τον φόρτο που θα προκληθεί στις εφορίες από ιδιοκτήτες που παραδίδουν και ζητούν πίσω τις πινακίδες κάθε 2-3 μήνες για να πετύχουν το «pay as you go» που έχουν ανάγκη.
Πηγή: newmoney.gr