Απαλλαγή από το Φ.Π.Α. για επιχειρήσεις μέχρι 10.000 ευρώ – Ποιοί εξαιρούνται – Πως θα λειτουργήσει η διαδικασία

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε η τροπολογία στην βουλή αναφορικά με το ειδικό καθεστώς φορολόγησης (απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης και καταβολής φόρου) που διέπει τις μικρές επιχειρήσεις.

Ειδικότερα: α. Ορίζεται, εφεξής, ως προϋπόθεση υπαγωγής στο εν λόγω καθεστώς των υποκείμενων εκείνων που κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο πραγματοποίησαν ακαθάριστα έσοδα, χωρίς ΦΠΑ, μέχρι το ύψος του ποσού των 10.000 Ευρώ.

(Σήμερα εντάσσονται οι επιχειρήσεις:
i) οι οποίες κατά την ίδια περίοδο πραγματοποίησαν ακαθάριστα έσοδα μέχρι του ποσού που αποτελεί το ανώτατο όριο απαλλαγής των επιτηδευματιών από υποχρέωση τήρησης βιβλίων, καθώς και
ii) παροχής υπηρεσιών που δεν έχουν υποχρέωση να τηρούν βιβλία δεύτερης ή ανώτερης κατηγορίας).

β. Επανακαθορίζονται τα φυσικά και νομικά πρόσωπα για τα οποία δεν έχουν εφαρμογή οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις εσόδων.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιχειρείται η αντικατάσταση του άρθρου 39 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000), όπως έως σήμερα ισχύει, και η απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης και καταβολής φόρου για τους υποκείμενους, οι οποίοι κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, πραγματοποίησαν συνολικά ακαθάριστα έσοδα μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, χωρίς το φόρο προστιθέμενης αξίας.

Επίσης, ορίζεται ότι όταν υποκείμενος μετατάσσεται υποχρεωτικά ή προαιρετικά από το ένα καθεστώς στο άλλο, κατά την έναρξη συγκεκριμένης διαχειριστικής περιόδου, τα αποθέματα των εμπορεύσιμων αγαθών, τα οποία υπάρχουν κατά την λήξη της διαχειριστικής περιόδου, που προηγείται του χρόνου της μετάταξης, απογράφονται υποχρεωτικά, ανά συντελεστή φόρου που ισχύει την τελευταία ημέρα της διαχειριστικής περιόδου που προηγείται της μετάταξης, αποτιμώνται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και υπάρχει υποχρέωση απόδοσης του φόρου που έχει εκπεσθεί για τα αποθέματα, όταν ο υποκείμενος μετατάσσεται από το κανονικό καθεστώς στο απαλλασσόμενο, και δικαίωμα έκπτωσης, αντίστοιχα, όταν μετατάσσεται από το απαλλασσόμενο στο κανονικό καθεστώς.

Τέλος, ορίζεται ότι υποκείμενοι που υπάγονται στο απαλλασσόμενο καθεστώς στις περιπτώσεις που σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας έχουν υποχρέωση έκδοσης φορολογικών στοιχείων, αναγράφουν σ’ αυτά την ένδειξη «χωρίς φόρο προστιθέμενης αξίας- απαλλαγή μικρών επιχειρήσεων» και δεν δικαιούνται να εκπέσουν το φόρο των εισροών τους

www.taxheaven.gr