Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα

Από «κόσκινο» θα περάσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν πραγματοποιήσει αλλαγή κινητήρα στο όχημά τους τοποθετώντας, ωστόσο κάποιον με μικρότερο κυβισμό, καθώς τα στελέχη του ΣΔΟΕ αποκάλυψαν κύκλωμα που πραγματοποιούσε «εικονικές» αλλαγές κινητήρων με στόχο τη φοροδιαφυγή. Ειδικότερα, το ΣΔΟΕ με επείγον έγγραφό του προς το υπουργείο Μεταφορών αλλά και στις Διευθύνσεις Μεταφορών ζητά να του αποστείλουν όλες τις αλλαγές κινητήρων που έχουν δηλωθεί τα τελευταία χρόνια, ώστε να περάσουν από έλεγχο όλα τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με στελέχη του ΣΔΟΕ η αντικατάσταση κινητήρα με αντίστοιχο χαμηλότερου κυβισμού έως 25% είναι απολύτως νόμιμη, ωστόσο κάποιοι εκμεταλλευόμενοι της νομοθεσίας είχαν στήσει ολόκληρο κύκλωμα και πραγματοποιούσαν αλλαγές κινητήρων σε οχήματα μόνο στα χαρτιά. Δηλαδή, ενώ το αυτοκίνητο συνεχίζει να έχει τα ίδια κυβικά και την ίδια ιπποδύναμη, στα χαρτιά εμφανίζεται μικρότερο κλέβοντας έτσι το ελληνικό δημόσιο.

Τι γίνεται στην πράξη

Οι Ελληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από δύο λίτρα και άνω χρειάζεται να καταβάλουν περισσότερα από 1.000 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας, αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ παράλληλα θα πρέπει να καλύψουν και τα τεκμήρια διαβίωσης που δύσκολα καλύπτει πλέον κανείς εξαιτίας της πτώσης των μισθών.

Η αρχή έγινε από κάποιους αυτόνομους ιδιώτες, οι οποίοι ακολουθώντας το γράμμα του νόμου και βέβαια επωφελούμενοι από το γεγονός ότι το μοντέλο τους κυκλοφορούσε και με μικρότερο κινητήρα, προέβησαν στη νόμιμη αντικατάσταση του κινητήρα τους μειώνοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, μηδενίζοντας τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ παράλληλα μείωσαν τα ασφάλιστρα αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Τα γνωστά κυκλώματα ενημερώθηκαν άμεσα για την εξέλιξη και από εκείνη τη στιγμή αναζητούσαν πελάτες με δίλιτρα αυτοκίνητα και άνω, ώστε να τους προτείνουν -με το αζημίωτο βέβαια- την αλλαγή του κινητήρα τους. Η πρώτη ενέργεια των ιδιωτών είναι απολύτως νόμιμη και βέβαια κανείς δεν μπορεί να τους αγγίξει, καθώς όλα έγιναν σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία. Στη δεύτερη περίπτωση, όμως, τόσο οι κάτοχοι των ΙΧ, όσο και οι υπεύθυνοι της αλλαγής ενός κινητήρα η οποία έγινε μόνο στα χαρτιά, θα υποστούν βαριές κυρώσεις.

Οι κυρώσεις

Για την αντικατάσταση του κινητήρα παρέχεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος διάστημα 30 ημερών να το δηλώσει στην αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιών, ώστε να γίνει ανάλογη τροποποίηση στην άδεια κυκλοφορίας. Διαφορετικά η παράβαση είναι σε βαθμό πταίσματος και προβλέπεται κράτηση έξι μηνών και πρόστιμο μέχρι 3.000 ευρώ, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 4 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα. Η δήλωση γίνεται με την προσκόμιση ανάλογων παραστατικών στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας που έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας. Όταν δεν υπάρχει αριθμός κινητήρα γίνεται ο κυβισμός και διαπιστώνεται η ισχύς του από υπαλλήλους της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών.

Σε περίπτωση που παραποιείται ή αλλοιώνεται ο αριθμός του κινητήρα, ο κάτοχος του οχήματος τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός μηνός και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, που επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η διαπίστωση γίνεται έπειτα από έλεγχο του αριθμού κινητήρα και ταυτοποίησής του από την άδεια κυκλοφορίας, προβλέπεται δε η ακινητοποίηση του οχήματος και η μεταφορά του στην αρμόδια υπηρεσία. Για περαιτέρω κυρώσεις, αυτές επιβάλλονται από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών.

www.imerisia.gr