Αυστηρότατα τα νέα μέτρα για τους φοροφυγάδες – Στη φυλακή ακόμα κι αν πληρώσεις

Εξαιρετικά αυστηρές ποινές για όσους φοροδιαφεύγουν προβλέπει ο νέος νόμος που ετοιμάζει η κυβέρνηση, με στόχο να πατάξει τη φοροδιαφυγή και να αυξήσει τα έσοδά της από τη φορολογία, αλλά και να αποσπάσει από τους φοροφυγάδες τα ποσά που αναλογούν στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Real News», το πακέτο των νέων μέτρων έχει οριστικοποιηθεί από τα στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Δικαιοσύνης και μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου το σχετικό νομοσχέδιο θα έχει πάρει το δρόμο προς τη Βουλή. Τα νέα «όπλα» κατά των φοροφυγάδων, βάσει του νέου νόμου, θα είναι τα εξής:

– Φυλακή χωρίς αναστολή: Οι ποινικές διώξεις για μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής δε θα έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα, ακόμα και στην περίπτωση που οι παραβάτες δεχθούν να πληρώσουν το πλήρες ποσό του πρόσθετου φόρου που τους έχει βεβαιωθεί. Μάλιστα, η ποινή τους δε θα αίρεται ούτε αν προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Παραμένει ωστόσο ασαφές το ύψος της φοροδιαφυγής που ορίζεται ως μεγάλο και άρα θα δικαιολογεί τέτοια αντιμετώπιση, με την επικρατέστερη άποψη σύμφωνα με την εφημερίδα να είναι στα 150.000 ευρώ για ΦΠΑ και στα 200.000 ευρώ για τους υπόλοιπους φόρους.

– Άμεση δήμευση περιουσιακών στοιχείων: Η κινητή και ακίνητη περιουσία όσων συλλαμβάνονται για φοροδιαφυγή, ξέπλυμα μαύρου χρήματος ή ψευδή δήλωση πόθεν έσχες θα δημεύεται άμεσα, καθώς καταργούνται όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, εξαιτίας των οποίων μπορεί να περάσουν ακόμα και δέκα χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθεί τελικά η δήμευση.

– Ενέχυρο η περιουσία: Τα κινητά ή ακίνητα περιουσιακά στοιχεία των συλληφθέντων για φοροδιαφυγή μπαίνουν άμεσα σε ενέχυρο, με στόχο το Δημόσιο να αποφύγει χρονοβόρες διαδικασίες και να μπορεί όσο το δυνατόν ταχύτερα να προχωρά στην παρακράτηση χρηματικών ποσών έναντι του οφειλόμενου φόρου ή χρέους, ενώ τα χρήματα θα επιστρέφονται στον φορολογούμενο μόνο σε περίπτωση που αυτός δικαιωθεί τελεσίδικα από τη Δικαιοσύνη.

– Τέλος οι συμβιβασμοί: Από τη στιγμή που θα τεθούν σε εφαρμογή οι διατάξεις του νόμου, σταματούν αυτόματα οι διοικητικοί συμβιβασμοί, αλλά και η παροχή ευνοϊκών κινήτρων όπως δόσεις και μείωση προσαυξήσεων. Ειδικά στις περιπτώσεις που αφορούν σε φόρο εισοδήματος, περιουσίας, μεταβίβασης, κληρονομιών και γονικής παροχής, καθώς και κατανάλωσης, δε θα μειώνεται ο πρόσθετος φόρος και δε θα υπάρχει η δυνατότητα καταβολής σε δόσης του κύριου και του πρόσθετου φόρου.

Πηγή.  www.Taxheaven.gr