Στον αέρα οι δηλώσεις τόκων από κοινούς λογαριασμούς

Νέες οδηγίες στο “και πέντε” της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων δίνει το υπουργείο Οικονομικών σε πολίτες και εφορίες. Ενώ ήδη έχουν υποβάλει δήλωση Ε1 περίπου 900.000 φορολογούμενοι, έρχεται η εφορία και με απόφαση που υπογράφει ο αρμόδιος υφυπουργός Γιώργος Μαυραγάνης διευκρινίζει ότι… ο έφορος και όχι ο φορολογούμενος θα αποφασίσει πώς κατανέμονται οι τόκοι των καταθέσεων μεταξύ των συνδικαιούχων σε κοινούς λογαριασμούς.

Στην απόφαση ορίζεται ότι στις περιπτώσεις κοινών λογαριασμών στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, υπάρχει υποχρέωση δήλωσης των ποσών των τόκων καταθέσεων που αναλογούν στους πραγματικούς δικαιούχους, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις. Ο προϊστάμενος της ΔΟΥ έχει, σε κάθε περίπτωση, την διακριτική ευχέρεια να κρίνει διαφορετικά!

Με την ίδια απόφαση διευκρινίζονται ακόμη τα εξής:
– Είναι υποχρεωτική η αναγραφή όλων των εισοδημάτων του φορολογουμένου ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησής τους, καθώς και των απαλλασσόμενων από το φόρο εισοδημάτων. Για τα αυτοτελώς ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα αναγράφεται και ο παρακρατηθείς ή αποδοθείς κατά περίπτωση φόρος.

–  Κατά την υποβολή της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου, πρέπει πρώτα να καταχωρούνται τα έντυπα Ε2 και Ε3, όταν απαιτούνται και κατόπιν η δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (Ε1). Η σειρά καταχώρησης των συνυποβαλλόμενων Εντύπων Ε2 και Ε3 θα επιλέγεται από το φορολογούμενο.

– Στην περίπτωση ανήλικων τέκνων που είναι προστατευόμενα μέλη η αναγραφή του ΑΜΚΑ είναι υποχρεωτική ενώ είναι προαιρετική η αναγραφή του ΑΦΜ.

– Για τα προστατευόμενα μέλη που είναι άνω των 18 ετών, η αναγραφή του ΑΦΜ και του Α.Μ.Κ.Α. είναι υποχρεωτική. Ειδικά για τον Α.Μ.Κ.Α., η αναγραφή του δεν είναι υποχρεωτική για προστατευόμενα τέκνα κατοίκων εξωτερικού.

– Στην ηλεκτρονική υποβολή είναι υποχρεωτική η αναγραφή της ημερομηνίας γέννησης υποχρέου και συζύγου στις περιπτώσεις που δεν εμφανίζεται προσυμπληρωμένη από το σύστημα.

Έντυπο Ε2

Κατά την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε2
α) Για τη συμπλήρωση της στήλης 4 αυτού, θα πρέπει να γίνεται η επιλογή της κατηγορίας του δηλούμενου ακινήτου (οικία, κατάστημα, γραφείο, εμπορικό κέντρο, χώρος στάθμευσης, αποθήκη, σχολείο, οικοτροφείο, φροντιστήριο, ξενοδοχείο, νοσοκομείο ή κλινική, γήπεδο, αθλητικές εγκαταστάσεις, αίθουσα κινηματογράφου ή θεάτρου, χώρος τοποθέτησης επιγραφών, βιομηχανοστάσιο, γαία/αγρός, άλλο είδος). Ειδικά και μόνο για το οικονομικό έτος 2013 η κατηγοριοποίηση θα γίνεται κατ’αντιστοιχία με τις κατηγορίες ακινήτων του περιουσιολογίου.

β) Για πρώτη φορά στη στήλη 18 του εντύπου οι φορολογούμενοι θα πρέπει να αναγράψουν υποχρεωτικά τον αριθμό παροχής ρεύματος όλων των ακινήτων.