Πόσες αποδείξεις πρέπει να μαζέψω φέτος ;

Ένα σας λέμε: μην αφήσετε απόδειξη για απόδειξη να πάει χαμένη. Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αλλάξει τον μηχανισμό συλλογής των αποδείξεων για τρίτη φορά μέσα στο ίδιο έτος. Ακόμη και αν δεν νομοθετηθούν τελικώς οι παράλογες δηλώσεις του κ. Βενιζέλου, το βέβαιο είναι ότι θα χρειαστεί να εμφανίσουμε αποδείξεις αξίας χιλιάδων ευρώ για να μην πληρώσουμε επιπλέον φόρο. Ίσως το ξεχάσαμε αλλά η ελληνική Βουλή έχει ήδη ψηφίσει την υποχρεωτική κατανάλωση η οποία –προς το παρόν- φτάνει στο 25% του ετήσιου εισοδήματος στο οποίο όμως περιλαμβάνονται και οι…φόροι.

Να δούμε καταρχήν τι ισχύει ήδη. Με το μεσοπρόθεσμο, καταργήθηκε κάθε φορολογική έκπτωση για τη συλλογή αποδείξεων και άλλαξε η φόρμουλα υπολογισμού για το πόσες αποδείξεις πρέπει να μαζέψουμε. Τι ισχύει τώρα; Πρέπει να έχουμε συγκεντρώσει υποχρεωτικά το 25% του φορολογητέου εισοδήματος. Προσοχή όμως: στο φορολογητέο εισόδημα περιλαμβάνεται και ο φόρος εισοδήματος. Άρα στο μεικτό μας εισόδημα (μείον τις ασφαλιστικές εισφορές) πρέπει να υπολογίσουμε το 25% και να μαζέψουμε αντίστοιχο ποσό σε αποδείξεις. Ο πίνακας θα σας βοηθήσει καθώς δείχνει:

Α. Τις αποδείξεις που έπρεπε να συλλέξουμε το 2010 και να εμφανίσουμε στις φορολογικές δηλώσεις του 2011 (εμφανίζονται με την ένδειξη «Αποδείξεις 2011») και

Β. Τις αποδείξεις που πρέπει να συλλέξουμε το 2011 για να εμφανίσουμε στις δηλώσεις του 2012. Εμφανίζονται με την ένδειξη «αποδείξεις 2012»

1. Οι αποδείξεις θα πρέπει να συλλέγονται υποχρεωτικά με κάρτα. Η φοροκάρτα θα είναι; Η πιστωτική; Η χρεωστική; Θα φανεί στην πράξη.
  2. Είναι βέβαιο ότι θα καταργηθεί το ανώτατο πλαφόν συλλογής αποδείξεων. Δηλαδή, όσοι έχουν εισόδημα άνω των 60.000 ευρώ δεν θα σταματούν στις 15.000 ευρώ αλλά θα πηγαίνουν ακόμη πιο ψηλά
  3. Αν επίσης ισχύσουν στην πράξη τα όσα είπε ο κ. Βενιζέλος χθες, οι αποδείξεις δεν θα αντιστοιχούν ποια στο 25% του εισοδήματος αλλά ακόμη πιο ψηλά. Το αν θα φτάνει το ποσοστό στο 50%, θα φανεί στην πράξη.