Πώς δεν θα φορολογηθούν εισοδήματα που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό

Εγκύκλιο με την οποία διευκρινίζεται ποια δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσουν οι φορολογούμενοι που αποκτούν εισόδημα στην αλλοδαπή, ώστε να μην φορολογηθούν γι’ αυτό, εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο, κάθε φορολογούμενος που έχει φορολογική κατοικία στην Ελλάδα και κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους αποκτά εισόδημα στην αλλοδαπή, για το οποίο έχει φορολογηθεί  εκεί, υποχρεούται να συνυποβάλλει τα ακόλουθα δικαιολογητικά, ώστε να τύχει της μείωσης του φόρου εισοδήματος, με την υποβολή της δήλωσής του:

– Για τις χώρες με τις οποίες υπάρχει Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Εισοδήματος, πρέπει να υποβάλει βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής, από την οποία να προκύπτει ο φόρος που καταβλήθηκε στην αλλοδαπή.
– Για τις λοιπές χώρες, με τις οποίες δεν υφίσταται Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Εισοδήματος, πρέπει να υποβάλει βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής ή Ορκωτού Ελεγκτή.
-Σε περίπτωση παρακράτησης φόρου από νομικό ή φυσικό πρόσωπο, απαιτείται βεβαίωση από το πρόσωπο αυτό, θεωρημένη από την αρμόδια φορολογική αρχή, ή βεβαίωση ορκωτού ελεγκτή. Η θεώρηση αυτή δεν απαιτείται όταν η παρακράτηση διενεργείται από δημόσιο φορέα, ασφαλιστικό οργανισμό ή χρηματοπιστωτικό ίδρυμα.

Η βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής θα πρέπει να φέρει την σφραγίδα της Χάγης (apostille), εφόσον το αλλοδαπό κράτος εμπίπτει στην κατάσταση των κρατών που έχουν προσχωρήσει στη Σύμβαση της Χάγης. Για τα κράτη τα οποία δεν έχουν προσχωρήσει στην ανωτέρω σύμβαση, ισχύει η προξενική θεώρηση. Η σχετική βεβαίωση θα υποβάλλεται πρωτότυπη και απαιτείται η επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.

Πηγή: www.newmoney.gr